Українська мова 1 клас НУШ

Вівторок 14.04.20

Тема:  Букви Рр. Письмо великої букви Р. Правопис власних назв: річки. Вірш. Заголовок. Опис.
Стіна слів: річка Дніпро 
Словник
Річка- водний потік, що живиться із джерела або опадів, тече по низинах; 
Рибалка (риболов) - людина, яка ловить рибу, займається рибальством.
Оберемок - така кількість чого-небудь, яку можна обхопити, взяти рукою; зв'язане докупи що-небудь однорідне; в'язка; велика кількість чого-небудь.
1. Перегляньте відео. Де відбувалися події? Як ви це зрозуміли?  Хто прочитав назву річки? Хто з вас був на Дніпрі? Що вас вразило у відео? Що здивувало?
2. Запиши словосполучення "річка Дніпро". Чому Дніпро пишеться з великої літери?
Світлина від Инни Тимофеевої.
3. Попрацюй електронним олівчиком.
4. Попрацюй у навчальному зошиті с.40-41

5. Пропиши велику писану літеру Р на с.47 (жовтий зошит для прописів)

Додатково:
Відгадай загадки про риб і мешканців водойм


Дякую за роботу!!!





Середа 08.04.20

Тема. Букви Пп. Письмо малої букви п. Текст. Тема тексту. Головна думка. Ключові слова.
Стіна слів: папір
Словник:
 Папір - матеріал для писання, друку, малювання і т. ін., виготовлений з ганчіркової, деревної та іншої маси. 
Деревина - тверда тканина, що знаходиться між корою і серцевиною і становить основну масу деревних або кущових 
Макулатура - бракована друкарська продукція, а також ні на що не придатний, використаний папір та залишки паперу, які йдуть на переробку. 
Ось ви знали про те, що: 
1. Цікаво, що країни-лідери з виробництва паперу більше за всіх його і використовують. На першому місці стоять США, на другому – Китай, на третьому – Японія. 
2. У світі існує більше 400 видів паперу. 
3. Виробництво паперу – важкий процес, що складається з восьми різноманітних технологічних операцій.
4. Виявляється, енергетична цінність паперу така сама, як у картоплі. Адже він вміщує 85% целюлози – складного вуглевода, а також в ньому вміщується глюкоза. Це позначає, що папір можна використовувати в їжі. 
5. Паперовий лист не товщий за бритвене лезо – всього 100 мікроміліметрів, тому порізатися папером дуже просто. 
6. Для виготовлення 1 тонни паперу потрібно 5,6м3 деревини. Якщо врахувати, що середній об’єм одного дерева – 0,33 м3, то для виробництва 1 тонни паперу необхідно 17 дерев. 
7.В усьому світі щороку виготовляється близько 350 мільйонів тон паперу.

Переглянь відео

1. Розглянь картинку. Що ти бачиш? Запиши слово. Зроби звукову модель слова, поділи на склади та постав наголос.

2. Попрацюй з навчальним зошитом с. 33-34
Переглянь відео "Як переробляють папір"



3. Пропиши маленьку писану літеру п с. 46 та виконай завдання на с.49
Букви П п - YouTube


Дякую за роботу!!!!



Вівторок 07.04.2020

Тема: Букви Гг. Письмо великої букви Г. Досліджуємо медіа: газета.
Словник
Газета -друковане на великих аркушах паперу видання, що виходить через певні, короткі проміжки часу (щоденно, щотижня, кожні два тижні).Містить новини, статті та інші матеріали 
Медіа- різні способи збереження та передачі інформації 
Гучний- який дзвінко лунає, якого далеко чути; дзвінкий, голосний. 
Головний - який рухається попереду чого-небудь; передній; найважливіший, основний, суттєвий. 

1. Перегляньте відео.
Що вас здивувало?  Які назви газет запам’ятали?  Що в газетах розташовують? Які знайомі слова почули?  Чим газета відрізняється від книги на перший погляд?
2.Прочитайте слово та назвіть перший звук . 
В якому складі є звук [г]?  Малюнок поряд підтверджує зміст слова?  Як називається газета? Про що вона буде? Чи всі газети кольорові? Ви бачили чорно-білу газету?
3. Попрацюй з навчальним зошитом с. 32-33
 
4. Попрацюй із жовтим зошитом для прописів с.45 
Пропиши велику писану літеру Г. 
                              Букви Г г - YouTube
5. Виконай завдання на learningapps.org папка "Українська мова 07.04.20"
Дякую за роботу!!!





Понеділок 06.04.2020

Тема. Букви Гг. Письмо малої букви г. Текст. Головна думка. Заголовок. «Протилежні» слова. 
Стіна слів: дракон, голова 
Словник:
 Дракон - чудовисько у вигляді крилатого вогнедишного змія, що пожирає людей і тварин.
 Голова - частина тіла людини або тварини, в якій міститься мозок.
Цікавинка:
Драконце традиційна казкова істота. Він з’являється в той момент, коли герою потрібно проявити себе, показати свою силу або врятувати красуню. 
 Зовні дракон схожий відразу на кілька тварин. Перш за все, звичайно, він нагадує величезну змію. Тільки голів у неї зазвичай декілька, найчастіше три, шість або дванадцять.
  Крім того, він схожий на лева (у нього такі ж величезні лапи), на птицю, від якої отримав крила, і на рибу, тому що покритий блискучою лускою.
  Іноді дракон набуває рис та інших тварин, наприклад, у нього не зміїні, а вовчі голови (в казках південнослов’янських народів). В образі дракона неодмінно присутні якості, що викликають страх у героя: він може дихати вогнем, стрясати землю, його поява супроводжується бурею і повінню. У бою дракону допомагають кровожерливі собаки і орли. Тільки перемігши їх, герой може битися з самим драконом, тобто стає не просто переможцем дракона, що додає ще більшого значення їх поєдинку.
1. Переглянь трейлер. Що ти знаєш про драконів? Чи всі вони мають декілька голів? Звідки ти це дізнався?
2. Розглянь картинку. Що відбувається? Кого ти бачиш? Запиши слово "Голова". Зроби звуковий аналіз слова, поділи на склади та постав наголос.
3. Попрацюй з навчальним посібником с. 30-31

4. Знайди "протилежні слова".


5. Попрацюй із жовтим зошитом для прописів с.45 
Пропиши маленьку літеру г. Скористайся відео інструкцією.
Букви Г г - YouTube

6. Виконай завдання на learningapps.org.
 Папка "Українська мова 06.04.2020"
Дякую за роботу!!!









П'ятниця 03.04.2020
Тема. Буквосполучення [дз’]. Текст. Тема тексту. Ключові слова. 
Стіна слів: дзьоб, качкодзьоб.
Дзьоб - подовжена загострена і покрита рогівкою ротова частина у птахів і деяких тварин. 
Качкодзьоб - невелика австралійська тварина, яка в передній частині голови має дзьоб, схожий на качиний, а на ногах — плавальні перетинки. 
Дзьобати - їсти дзьобом; клювати. 
Обценьки - ручне металеве знаряддя у вигляді щипців із загнутими всередину і загостреними кінцями для витягування цвяхів.
Це цікаво:
Качкодзьобпоширений на берегах сходу Австралії і Тасманії. Самою відмінною рисою зовнішності качкодзьоба є звичайно качиний дзьоб, завдяки якому ця тварина і отримало свою назву. Качкодзьоб відмінно плаває і пірнає. Може перебувати під водою затамувавши подих до 5 хвилин. Качкодзьоби живуть у наземних норах по берегах річок з повільною течією. Вони ведуть напівводний спосіб життя, оскільки здобич ловлять у воді, а решту часу проводять на суші. Щоб зберегти качкодзьоба від зникнення, необхідно стежити за чистотою річок, в яких він полює. 
1.Що за птахи до нас завітали? Що спільного у них? Що відмінне? Назвіть слово, що є частиною тіла птаха і має злиття «дз».
2.Запиши слово "Дзьоб", зроби звуковий аналіз слова, поділи на склади та постав наголос.
3. Попрацюй з навчальним зошитом с. 29
Переглянь відео про качкозьоба
Постав наголос у словах завдання 1
Перечитай самомостійно текст. Визнач тему, головну думку та добери заголовок.
4. Пропиши буквосполучення "Дз" на с.44 та виконай завдання на с.48


Дякую за роботу!!!



Четвер 02.04.2020
Тема:  Буквосполучення [дз]. Текст. Заголовок. Головна думка. Передбачення.
Стіна слів: дзиґа (продовження), гудзик 
Дзига — іграшка, яка підтримує рівновагу на гострому кінчику за рахунок швидкого обертання навколо своєї осі. 
Гудзик – невеликий предмет, найчастіше круглої форми, що пришивають на одяг для застібки чи прикраси.
Це цікаво: 
Людей, які колекціонують ґудзики, називають філобутоністами. У 1939 році в Чикаго з'явилося перше товариство людей, які збирають ґудзики. Китайський колекціонер Бо Джинфанг зібрав колекцію ґудзиків, що налічувала 110 тис. примірників, після чого його ім'я занесли до Книги рекордів Гіннесса.
1. Розклянь картинку. Які іграшки ти бачиш?



2. Запиши слова. Зроби звукові схеми слів.


3. Попрацюй з навчальним зошитом с. 28.  Зроби звуковий аналіз слів у 1 завданні.
4.Прочитай вірш, вставляючи пропущені слова.

5. Переглянь відео. Чи бачив ти таку іграшку?

6. Письмо у зошиті для прописів с.44
 Букви "д " і "з" поєднуються безвідривно.

Дякую за роботу!!!


Середа 01.04.2020

Тема. Букви Зз. Письмо великої букви З. Дзвінкі і глухі.
Стіна слів: заєць (продовження)
 Дзвінкий звук - приголосний, який вимовляється з участю голосу і чітко звучить; 
Глухий звук - який нечітко чується; приглушений
Непомітний - якого важко, неможливо помітити: погано видимий.
Прозорий - який вільно пропускає крізь себе світло, просвічує наскрізь

Полум’яніти - яскраво горіти; палати, палахкотіти.
1. Прочитай чистомовку. Назви всі слова зі звуком [з].

Зійди, зіронько-зірнице,
Золотава зорянице,
Завітай до нас в долину,
Засіяй хоч на хвилину,
Бо згубились зайченятка
І не можуть знайти татка.



2. Попрацюй з навчальним зошитом.
3. Переглянь відео. Що ти запам'ятав?



4. Переглянь мультик. Назви тварин, яких ти побачив.
5. Пропиши велику писані літеру З на с.39 (жовтий зошит для прописів).

6. Виконай завдання на с.43 (жовтий зошит для прописів).
Дякую за роботу!!!



Вівторок 30.03.2020
Тема. Букви Зз. Письмо малої букви з. Лічилка. Опис
Методична підтримка: : Інна Большакова, Марина Пристінська,Олена Шибкова, Інна Тимофєєва


Навчальний зошит: с.24-25
Робочий зошит: с. 39
Стіна слів: заєць 
Словник: Лічилка- віршик із лічбою в дитячій грі 
Заєць- невеликий полохливий звірок, гризун, з куцим хвостом, довгими задніми І ногами і довгими вухами.

Забавка - предмет, яким бавляться діти; іграшка.
Цікавинка: 
Лічилки - це жанр народного фольклору, який виник дуже давно. Це зараз лічилки є видом дитячої творчості, а в далекі часи, як це ні дивно, лічилки використовували дорослі! Вони використовували лічилки для того, щоб розподіляти роботу, наприклад, ролі перед полюванням.
В наш час ця роль лічилок вже втрачено, але вони як і раніше виконують функцію розподілу ролей, тільки не в роботі, а в іграх.
1. Розгянь малюнок. Що відбувається?Чи була з вами така ситуація? Ви були ведучими? Які лічилки знаєте?
Раз, два, три, чотири, п'ять! 
Вийшов зайчик погулять. 
Як нам бути, що робити?

Треба зайчика зловити. 
Будем знову рахувати:
 Раз, два, три, чотири, п'ять. 
Зараз я іду шукать!
Прослухай та проспівай лічилку про Слоненят

2. Розглянь картинку. Кого ти бачиш? Запиши слово "заєць", поділи на склади та зроби звуковий аналіз слова.
3.Їхати "зайцем".
Світлина від Инни Тимофеевої.
4.Попрацюй з навчальним зошитом с.24-25


Світлина від Инни Тимофеевої.
5.Порівняй друковану та писані літери "з". Чим вони схожі, а чим відрізняються? Пропиши маленьку з. с.39


6. Виконай завдання 1,2,3 на с.42 - зошит для прописів.
Дякую за роботу!!!








Понеділок 30.03.20
Тема. Букви Дд. Письмо малої букви д. Текст. Заголовок. Головна думка.
Методична підтримка: : Інна Большакова, Марина Пристінська,Олена Шибкова, Інна Тимофєєва
Навчальний зошит: с.22-23
Робочий зошит: с. 38

Ключові слова: друг, діалог, головна думка тексту, особливості вірша
Стіна слів: дружба, рима
Словник: дру́жба - стосунки або відносини, в яких відчути довір'я, відданість, спільність інтересів.
1. Розглянь малюнок.
- Чи можна сказати, що кіт і мишеня дружать? Що з того, що ви бачите, підтверджує вашу думку?
- З вами відбувалися такі події?
2.Запиши слово "Дружба". Зроби звуковий аналіз слова, поділи на склади та постав наголос.
3. Переглянь мультик. Що відбувалося ? Як ти це зрозумів?


4.Попрацюй з навчальним зошитом с.22-23.

5. Порівняй писані та друковані літери Дд. Чим вони схожі, а чим відрізняються. Пропиши.


6. Виконай завдання на learningapps.org. Папка "українська мова 30.03"
Дякую за роботу!!!






П'ятниця 27.03.20
Тема. Букви Уу. Письмо великої букви У. Правопис власних назв: країни. Читаємо інформаційний текст.
Методична підтримка: : Інна Большакова, Марина Пристінська,Олена Шибкова, Інна Тимофєєва
Навчальний зошит: с.18-19
Робочий зошит: с. 36

Словник: Україна –країна, край 
Український — той, що належить державі Україна або зроблений в Україні.
 Мапа -карта.
Мозабук: Земна куля.
1.Розглянь картинку. Що ти бачиш? Давай разом вивчимо віршик про Ураїну. 
2. Переглянь відео. Якою була перша мапа?



3. Як називається держава, у якій ти живеш? 
Запиши слово Україна. Зроби звуковий аналіз слова, поділи слово на склади та постав наголос.
4. Переглянь відео. Яка твоя Батьківщина?
5. Попрацюй з навчальним зошитом с.18-19.


6. Порівняй друковану та писану велику літеру У. Пропиши велику писану літеру У. 
Відео написання нижче.
7. Виконай інтерактивні завдання.
Дякую за роботу!!!




Четвер 26.03.20
Тема. Букви Уу. Письмо малої букви у. Вірш. Головний герой. Головна думка.
Методична підтримка: : Інна Большакова, Марина Пристінська,Олена Шибкова, Інна Тимофєєва
Навчальний зошит: с.16-17
Робочий зошит: с. 36
Словник: урок - навчальне заняття; певний проміжок часу, відведений для заняття з окремого предмета.
1. Розглянь картинку. Познач себе на шкалі.
2. Розглянь малюнок. Що відбувається. На чиєму б місці ти хотів бути?
3.Склади звукову схему слова, поділи на склади та постав наголос. Усно склади речення.

4. Переглянь мультик. Як би ти розпланував свій день під час дистанційного навчання?

5. Попрацюй в підручнику.
6.Згадай, що таке тема та головна думка тексту.


7.Прочитай вірш.Що робила Маня дуже довго? Чим вона ще займалася на уроках?Чи був ти в такому настрої як Маня? Про що ти мріяв? 
8. Знайдіть, що є на малюнку , а у тексті про це не було.
Словничок: ловити гав - байдикувати, марно проводити час.


9. Порівняй друковану та писану літеру у. Пропиши маленьку писану літеру у.

Виконай інтерактивні завдання
Дякую за роботу!!!







Середа  25.03.20
Тема. Букви Вв. Письмо великої букви В. Текст і малюнок.
Методична підтримка: : Інна Большакова, Марина Пристінська,Олена Шибкова, Інна Тимофєєва
Навчальний зошит: с.14-15
Робочий зошит: с. 36
Ключові слова: текст, малюнок, опис, мандрівка, валіза 
Стіна слів: валіза (продовження)
Мандрівка - подорож або переміщення транспортом, пішки, звичайно далеко за межі власного житла.
1.Згадай що означають слова: валіза, вазон, вулик.
2. Вивчи скоромовку (мнемотехніка)
3.Що відбувається? Як ви це зрозуміли? • Що відчувають кіт та мишенятко? • У яку гру вони грають? Як ви це зрозуміли? • Де б були ви на цій картинці?  
                         

Запиши слово "мандрівка", зроби звуковий аналіз слова, поділи на склади та постав наголос.
Усно склади з цим словом речення.

4. Попрацюй у навчальному зошиті с.14-15

5. Переглянь мультик. Що ти дізнався? 


6.Пропиши велику писану літеру "В"


  

Виконай інтерактивні завдання, клікнувши на текст.

Дякую за роботу!




Вівторок 24.03.20
Тема: вивчаємо писану маленьку літеру "в"
Ключові слова: театралізація, ролі, головні герої, міміка, інтонація
Стіна слів: валіза
Валіза - тверда коробка з прикріпленою кришкою для дорожніх речей; чемодан.
Цікаві факти:
Валізи на коліщатках, як це не дивно, виробляються не так давно. Можливість купити і замовити товар з’явилася в 1972 році. Винахідником такої  валізи є американець Бернард Садоу, завдяки якому подорожі стали комфортними і доступними.


                                         Головна думка                              
                   Тема тексту                            
 




Виконай вправу для оченят!





Переглянь написання маленької писаної літери "в"
А тепер пропиши літеру  в повітрі, пальчиком на столі.
Для того, щоб перевірити як добре ти опанував сьогоднішню тему виконай завдання, клікнувши на текст.

 До зустрічі на наступному уроці!


Середа 18.03.20: Українська мова: вивчаємо написання маленької та великої літери Єє.

Стіна слів:
факти і думки, словниковий запас, єнот-полоскун, єнот

Словник:

Єнот - невеликий хижий звір з темно-жовтим густим хутром, що добре лазить по деревах і мостить кубло в дуплі Ракун звичайний, або єнот-полоскун, північний єнот (Procyon lotor) — вид роду Ракун (Procyon) родини Ракунові; Відома в Україні назва «полоскун» (лат. lotor) пов'язана з цікавою біологічною особливістю звіра, який часто живучи поблизу води, часто «полоще» свою їжу в ній.


Розглянь картинку. Що відбувається?
У першому завданні зробити звуковий аналіз слів: єнот, єдиний, Єва
Вікторина
https://forms.gle/FDs1phbd2Nyt8MLL7
Прописуємо маленьку та велику літери Єє. с.30




Послухайте казку про Єнотика. Намалюйте до казки ілюстрацію.


Четвер 19.03.20

Українська мова: Знак м'якшення 


Навчальний зошит - с.8-10.
Робочий зошит - с.31 (ь)

Які знаки ти запам'ятав? Чим відрізняється апостороф від знаку м'якшення?








Переглянь відео написання букви ь. Спрбуй прописати її пальчиком  в повітрі, а тепер на столі.
Пропиши в зошиті для прописів ь.


П'ятниця 20.03.20Українська мова: буквосполучення ьо

Навчальний зошит - с.11.
Робочий зошит - с.31 (ьо)
Стіна слів: льон
Словник: Льон - трав'яниста технічна рослина, з стебел якої виготовляють волокно для ниток, а з насіння — олію

Повторення вивченого матеріалу. Зроби звуковий аналіз слова, поділи на склади та постав наголос.

Бульбашка

1.Розглянь картинки. Що ти знаєш про ці рослини.


Льон                                                   Бавовна


2.Переглянь відео
3.Прочитай назву рослини. Зроби звуковий аналіз слова.


4.Попрацюємо в підручнику.
Пропиши буквосполучення ьо. Слідкуй за з'єднаннями.
Жовтий зошит - с.31.